La nevada del cucut. Blanca Busquets


Any d’edició: 2010
Editorial: Rosa dels Vents
Pàgines: 253
ISBN: 978-84-01-38763-0

Argument:

La història d’aquest llibre tracta sobre la vida de dues dones: per una banda la La nevada del cucutTònia, que va viure fa cent anys i, per altra banda, la Lali. Totes dues comparteixen la passió de llegir i escriure i, a més a més, són les úniques que veuen un poble nevat en un quadre en què la resta de la gent només hi veu taques. La història de la vida de la Tònia s’entrecreua finalment amb la de la Lali i s’estableix un paral•lelisme entre les dues vides amb moltes semblances. És una història en què predomina la manera de viure de les dones i els silencis als què estaven sotmeses temps enrere. També es relata el dolor i les dificultats amb què s’han trobat totes dues protagonistes, acompanyades dels altres personatges que tenen un paper molt important i molt emotiu per a totes dues.

Breu valoració:

En un primer moment se’m feia difícil seguir el fil del llibre perquè es relaten dues històries que s’entrecreuen. Però un cop ja em vaig familiaritzar amb els personatges i ja els vaig arribar anar coneixent, em vaig trobar endinsada dins les dues històries. M’ha agradat moltíssim perquè està ple de tendresa, emocions i, al ser tan realista, és fàcil que et captivi.

Autora del post: Gemma Puig

Deixa un comentari

