Fòrum 20


En aquest país la formació acadèmica dels nostres joves no rutlla. Fes les teves propostes de millora.

Nota: Els textos rebuts no són revisats lingüísticament i les opinions són responsabilitat exclusiva de la persona que les emet. Seran suprimides les intervencions que no siguin respectuoses amb tothom (pel seu contingut xenòfob, homòfob…).

6 pensaments sobre “Fòrum 20

  1. És evident que la formació acadèmica dels nostres joves no rutlla ja que, hi ha molts estudis que així ho corroboren, com el famós informe PISA. Però primer de tot, abans de fer propostes de millora, hauríem d’analitzar el perquè.
    Si ens fixem en la quantitat d’hores que els nostres infants estan a l’escola, aquesta és superior a la dels països europeus; per tant, no és un problema de quantitat sinó de qualitat. Aquesta qualitat, en el nostre cas, es veu afectada per diversos factors, com ara, les retallades en educació, els canvis sistemàtics de legislació, la mobilitat excessiva de professorat o la poca implicació d’alguns membres de la comunitat educativa, en especial la dels pares o la dels mateixos infants.
    Per tal de pal•liar tot això, algunes de les propostes de millora serien: disminuir la quantitat d’hores de permanència al centre, augmentar el nombre de mestres per aula i conciliar l’horari laboral dels pares amb l’horari escolar.

  2. Nosaltres proposem l’organització dels alumnes per ritmes d’aprenentatge. La idea és que cada alumne pugui aprendre allò que se li ensenya i, per tant, trobi un ambient favorable per assolir els aprenentatges.

    Aquesta proposta implica una organització escolar determinada: en una classe, per exemple, ritme 1, els alumnes més competents; al ritme 2, els alumnes amb alguna dificultat d’aprenentatge i al ritme 3, els alumnes amb dificultats greus d’aprenentatge i/o conductuals. Cal tenir en compte que la quantitat d’alumnes als diferents ritmes és variable; així doncs, el ritme 1 seria el més nombrós, el ritme 2 menys nombrós i el ritme 3 format per molt pocs alumnes.

    La finalitat és que tothom pugui desenvolupar al màxim el seu potencial i, per tant, a nivell escolar, assoleixi les competències bàsiques.

  3. Penso que l’educació està mal valorada i un dels motius és la seva obligatorietat. Val a dir que aquí hi ha un malentès, ja que l’obligatorietat s’ha de veure com un avantatge i com el compliment que es té al dret a l’educació. Per l’altra banda, es demana al professorat que motivi l’alumnat i que faci ús d’un ensenyament lúdic, la qual cosa de vegades es pot convertir en un entreteniment buit de continguts que contribueix a aquesta mala imatge de l’educació de què parlàvem. També hi contribueix la petició del Departament d’Ensenyament d’adaptar continguts, de la qual cosa l’alumnat s’adona perfectament i aquest fet fa que es dispersi i dediqui poc temps a l’estudi amb una nova davallada del nivell de formació dels joves.
    Per acabar voldria apuntar que s’hauria de fer un bon ús de les tecnologies digitals, que en l’actualitat estan acaparant la vida dels joves i no sempre en la línia d’una millora en la seva educació.
    Vull afegir que per més que es defensi la igualtat per l’accés a l’educació, el fet de que el govern doni suport a l’educació privada contribueix altrament a generar desigualtat.
    Voldria acabar defensant que si el que desitjem de debó és una millora dins del camp educatiu hem de començar per escoltar l’opinió dels professionals dedicats a l’educació.

  4. Pel que fa a millorar l’ensenyament, és evident que no s’hi destina l’esforç que requereix. Tan sols es té en compte des d’una vessant política, fet que no beneficia de cap de les maneres l’adquisició de nous coneixements i noves perspectives pels estudiants. Si ens fixem en els darrers anys hem passat per diferents lleis d’educació que no han ajudat fins ara a millorar la qualitat de l’ensenyament. Això sí hem optimitzat al màxim els recursos (professors, horaris…). S’hauria de valorar més als professionals i si cal enfatitzar més en veure un progrés a llarg termini!!!!

  5. Es evident que la formació en el nostre jovent va de capa caiguda. Per començar entre els més joves no existeix l’esperit d’esforç i tenacitat que tenien els més grans . Eren altres temps on no existien tantes comoditats com ara: Internet, televisió amb centenars de canals, consoles , etc. Apart de tot això, el sistema d’educació acadèmica és força fluix amb comparació amb d’altres de països. A fi que això millores, l’Estat hauria de fer un esforç molt gran, invertint en nous centres d’estudis, mes professors per a classes de repàs, formació de reciclatge per els mestres, etc.

  6. Per tal que la formació acadèmica dels nostres joves rutllés, seria interessant tenir present un programa de matèries establert de forma inamovible, independentment del partit polític que governi en aquell moment. No entenc per què han de canviar el programa quan els coneixement bàsics són sempre els mateixos

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s