Fòrum 24


Els nens fan música, anglès, gimnàstica, informàtica, etc. en sortir de l’escola. ¿No creus que caldria integrar aquestes hores dins l’horari escolar, que aniria de 9h a 19.30h i que inclouria assignatures modernes com “Ciències del futbol” i altres.

Nota: Els textos rebuts no són revisats lingüísticament i les opinions són responsabilitat exclusiva de la persona que les emet. Seran suprimides les intervencions que no siguin respectuoses amb tothom (pel seu contingut xenòfob, homòfob…).

5 pensaments sobre “Fòrum 24

  1. Pensem que l’horari escolar hauria de ser de 9h a 14h, ja que tant els nens com els docents, no poden rendir intel•lectualment 10 hores amb la mateixa intensitat. La nostra proposta seria aprofitar les primeres hores per les tasques que requereixen més esforç intel•lectual i després de dinar dedicar-se a activitats més lúdiques i amb menys càrrega teòrica. Tenim clar que és difícil conciliar la vida familiar amb les obligacions laborals però no té cap sentit que els nens estiguin a l’escola sense aprofitar el temps i sense que hi hagi un treball efectiu. Tot i que realitzant activitats extraescolars fan vida social, la seva jornada escolar supera amb escreix la d’un adult.

  2. En la nostra opinió creiem que els nens fan moltes activitats extraescolars i això provoca que molts cops pleguin molt tard i arribin cansats a casa, sense ganes de sopar ni de fer deures.
    Posar aquestes activitats dins de l’horari escolar beneficiaria els menors, ja que tindrien una pauta més detallada de totes les activitats i podrien gaudir de més temps lliure.
    En contrapartida, ens trobem que els escolars no surten del seu àmbit acadèmic i això provoca que no facin noves amistats. També cal remarcar que l’oferta d’activitats extraescolars seria limitada, ja que és impossible arribar a copsar-les totes.
    Tot i així, creiem que posar les activitats en horari escolar beneficiaria els nens perquè tindrien un horari seguit dins del mateix centre i uns horaris adequats a la seva edat.

  3. Pensem que actualment els nens estan sobrecarregats de tasques escolars que els suposa massa esforç i temps per poder portar una vida més adient a la seva edat.
    Vivim en una societat consumista que obliga els pares a estar massa ocupats i complir amb uns horaris, que en el nostre país són massa extensos. Això suposa una limitació de la vida familiar.
    Així doncs, els pares tracten de tenir els fills ocupats i custodiats en múltiples activitats tant de lleure com pedagògiques.
    Però, nosaltres ens preguntem: És positiu per als infants aquest model de vida? Creieu que sortiran més preparats o seran més bones persones en un futur?
    Sincerament, som de l’opinió que no, ja que amb tantes activitats se’ls resta temps per ser realment infants i la vida familiar s’empobreix.

  4. En primer lloc, les activitats extraescolars haurien de servir per superar les deficiències dels plans d’estudi del sistema educatiu que ens toca viure. Haurien d’estar dirigides a ampliar els coneixements dels nens i dels joves en disciplines no prou valorades pels governants com la música, la dansa o l’esport.

    En segon lloc, seria interessant que els alumnes gaudissin de jornada intensiva per poder dedicar les tardes a la pràctica d’altres activitats no incloses en els currículums educatius.

    Per concloure, la millor solució seria la creació de noves assignatures que tinguessin en compte allò que Gardner va anomenar les intel·ligències múltiples. I és que, el sistema educatiu actual necessita una renovació important i urgen….

  5. Primerament caldria saber el significat i la finalitat de les activitats extraescolars.

    Saber idiomes, tocar un instrument o practicar un esport són algunes de les moltes activitats extraescolars que serveixen per complementar els coneixements que aprenen a l’escola, permeten la socialització i són molt útils per l’estimulació i la descoberta de certes habilitats dels nens/es.

    A l’hora d’escollir aquestes activitats i el seu nombre cal evitar el cansament, la desmotivació, l’angoixa per la quantitat elevada d’aquests tipus d’activitats.

    El fet de carregar al nen/a amb moltes responsabilitats pot resultar contraproduent i afectar en el seu rendiment escolar.

    Per tant, per evitar que les activitats extraescolars deixin de ser estimulants i enriquidores i es converteixin en un problema cal saber escollir amb encert cada activitat, fixar un màxim d’hores lectives setmanals i deixar que el nen/a esculli les tasques a realitzar.

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s